Блок тренінгу

Містить систему ігрових вправ з навчання спілкуванню.

Основна мета блоку – психологічне розкріпачення особистості, формування почуття природної свободи взаємин і контактності як у своїй групі, так і поза нею.

Тривалість тренінгу охоплює 5 занять. Заняття проводяться по підгрупах.

 

385124_1.jpg

 

Заняття 1

Розминка: «Навіщо ми тут зібралися». Кожен учасник гри повинен пояснити мету свого приходу в гру.

Вправа 1: «Привітання»

Тренер розсаджує групу по колу і ділить її на підгрупи по 2-3 людини в кожній. Привітання складається зі слів: ящики, хрящики, сірники, окуляри, корячка. Привітання вимовляється всіма учасниками одночасно, але кожна з груп вимовляє тільки своє слово. Привітання не викрикують, а вимовляється на одному диханні, всі слова вимовляються ясно. У результаті повинно вийти щось схоже на «Апчхи». Повторюється 2-3 рази.

Вправа 2: «Знайомство»

За вказівкою тренера один з учасників, праворуч або ліворуч від тренера, називає своє ім’я. Другий учасник називає ім’я першого і своє. Третій учасник - ім’я першого, другого і своє, і так до кінця. Останній учасник називає всі імена членів групи, починаючи з першого, і своє ім’я. Так відбувається знайомство членів групи один з одним.

Вправа 3: «Ставлення»

Один з членів групи (вибір за бажанням) називає імена присутніх - по порядку або за вибором - із тієї інтонацією, яка виражала б його ставлення до конкретної людини. Після цього пояснює, що відчував. Учасники тренінгу аналізують, що кожен з них відчув, почувши своє ім’я, які відчуття вони при цьому зазнали. Аналіз інтонаційної виразності тренер веде спокійно, доброзичливо, з хорошим настроєм.

Вправа 4: «Прощання»

Для цієї мети пропонується чотиривірш Ліни Костенко:

Тепер пора прощатися нам. Будень.

На білих вікнах змерзли вітражі.

І як ми будем, як тепер ми будем?!

Такі вже рідні, і такі чужі.

Учасники один за іншим вимовляють по одному слову з уривка. При черговості вимови потрібно зберегти єдину інтонацію, темп і темброву характеристику вірша. Успіх залежить від того, чи зможе група прочитати вірш так, як ніби його читає одна людина.

 

Заняття 2

Розминка: «Що кожен з вас відчував після тренінгу?» Про свої враження розповідає кожен.

Вправа 1. Учасника, що зазнає труднощі у спілкуванні, тренер садовить в коло. Після цього він просить в коло тих, хто відчуває довіру до сидить. Вправа розрахована на тих, хто особливо відчуває труднощі в спілкуванні.

Привітання.

 

Вправа 2. «Передача тепла і енергії»

Кожен учасник тренінгу вибирає партнера, в якому відчуває найбільшу теплову енергію. Для визначення цього руки зближуються по довжині долоні на відстань 1,5 - 2 см.

 

Вправа 3. «Очі в очі»

Обраному за найбільшою теплової енергії партнеру потрібно дивитися прямо в очі. Погляд, по можливості, тривалий, при цьому бажано визначити, що відчуває або думає партнер. Виконуючи вправу, не потрібно поспішати. Після виконання вправи кожен учасник тренінгу має дати оцінку своїх відчуттів.

Прощання.

 

Заняття 3

Привітання.

Вправа 1. «Сліпі»

Кімната звільняється від меблів. За сигналом тренера всі учасники групи закривають очі і починають рухатися по кімнаті. Також за сигналом учасники відкривають очі і фіксують своє місцезнаходження, де і хто поруч.

Завдання тренера: вести спостереження за учасниками гри.

Вправа 2. «Сліпі і поводир»

Вправа виконується попарно. Партнери періодично змінюються. При велику довіру до «поводирю» «сліпий» відчуває себе впевнено, кроки його великі, рівномірні, спокійні. Коли ж «сліпий» не відчуває довіри – кроки, навпаки, дрібні, невпевнені, часті, ноги напружені.

Прощання.

 

Заняття 4

Розминка «Сузір’я».

До кола сідає один з членів тренінгу. За командою тренера до нього сідають ті, хто відчуває до випробуваному найбільшу симпатію і довіру.

Завдання тренера: посадити в коло найбільш невпевнених у собі; вони повинні переконатися, що всі члени групи налаштовані до них доброзичливо.

Привітання.

Вправа «Подарунки на день народження»

Один із членів тренінгу сідає перед групою. Завдання всіх учасників - зробити подарунок людині, що сидить перед ним, індивідуально від кожного. Після завершення «дарування» потрібно обґрунтувати, чому саме такий подарунок обраний.

«Іменинник» повинен дати оцінку подарунку, обґрунтувати, чому і з ким він згоден або не згоден.

Сенс вправи: показати, як по-різному бачать і сприймають індивіда оточуючі.

Прощання.

Заняття 5

Привітання.

Вправа 1. «Що з ним не так? Що заважає йому спілкуватися, викликати до себе прихильність? »

Питання звернено до одного або декількох учасників, які все ще відчувають труднощі у спілкуванні.

Вправа 2. Уявімо подію, що може викликати бурю позитивних емоцій, свіжість яких зберіглася б в житті до теперішнього часу.

Мета: звернути увагу на вміння розкрити себе, змінити ставлення до самого себе, зробити акцент на саморегуляцію.

Прощання.