Групові дискусії. Ділові ігри
Групові
дискусії відносяться до активних методів навчання спілкуванню. Їх проведення
застосовується для обговорення особистісних і професійних проблем учасників.
Демократична, вільна обстановка допомагає саморозкриттю учасників, робить їх
більш розкутими і невимушеними у спілкуванні.
Заняття
1
1.
Яким я бачу себе на практиці?
2.
Чого я чекаю і хочу отримати від неї?
3. Що
я можу як вчитель?
4. Що
мені треба виправити і над чим подумати в моєму педагогічному спілкуванні з
учнями?
5. Які
завдання я собі ставлю і чого я можу домогтися у спілкуванні із
учнями?
Заняття
2
1.
Яким мене як вчителя бачать інші?
2. Що
я, з їх точки зору, вмію?
3.
Які, на думку членів групи, я можу допустити помилки в спілкуванні з учнями,
вчителями, батьками?
Ділові
ігри
Також
є одним із активних методів навчання спілкування. Ділові ігри служать для
імітації реальних ситуацій педагогічного процесу і поведінки вчителя в тій чи
іншій ситуації. Аналіз ділової гри дає можливість педагогам побачити себе в
ролях вчителя або учня, порівняти своє виконання ролі із виконанням іншими
педагогами цієї ж ролі.
Ділова гра
«Перший урок»
Цілі
гри:
1.
Допомогти вчителю знайти такі способи побудови уроку, які налаштовують
здобувачів освіти на спільну діяльність.
2.
Виявити переважний стиль спілкування на уроці.
3.
Допомогти вчителю визначити, які психологічні знання та вміння, а також
професійні якості особистості йому важливо розвивати у собі, щоб створювати
психологічний контакт та формувати позитивне ставлення і інтерес до предмету в
учнів.
Етапи
гри:
1.
Підготовка гри. При підготовці до гри необхідно звернути увагу на наступні
питання:
- яке
місце у педагогічній діяльності займає спілкування вчителя із
учнями?
- як
пов’язані стиль спілкування та успішність вирішення завдань діагностичного
плану?
- яку
роль відіграє облік учителем своїх індивідуальних особливостей при встановленні
міжособистісних контактів із учнями?
Необхідно
також врахувати, що кількість граючих має бути 10-15 чоловік, приміщення
потрібно завчасно підготувати і, нарешті, ведучого заздалегідь познайомити з
групою.
2.
Розподіл ролей. Пропонуються наступні ролі: вчитель, учень, директор
(завуч).
3.
Проведення гри. «Директор» входить у клас, представляє нового вчителя, який буде
вести якийсь предмет. Починається урок. «Учитель» веде урок у відповідності зі
своїм планом і завданнями. «Учні» діють, виходячи з обраної ролі. Гра йде від 10
до 25 хвилин.
4.
Підведення підсумків гри.
Питання для
аналізу гри
1.
Скільки людей, які проголосували у грі?
2. Чи
вдалося досягти поставлених цілей?
3. Чи
було важко учасникам гри?
4. Як
ви вважаєте, що потрібно змінити у грі?
5. Що
вам сподобалося і що не сподобалося у грі?
6. Чи потрібні такі ігри вчителю? Чому?