Відомості про укладача
Пищик Олена Василівна
Профіль
укладача:
ORCID
iD:
http://orcid.org/0000-0001-9193-6645
Профіль
у Google Scholar:
https://scholar.google.ru/citations?user=I5vwsS8AAAAJ&hl=ru
Сторінка
автора блог «Педагогічний органайзер»
http://metod-portfolio.blogspot.com/
Електронна
пошта:
Народилася
в м. Чернігів. Маю вищу освіту. У 2019 році захистила дисертацію з присвоєнням
наукового ступеня – кандидат педагогічних наук. Тема кандидатської дисертації:
«Розвиток комунікативної культури керівників професійно-технічних навчальних
закладів у системі післядипломної педагогічної освіти», 2019 р. (спеціальність
13.00.04 – теорія і методика професійної освіти).
Трудова
діяльність:
03.1997
- 05.1997 технолог, ТОВ «Спільне
українсько-турецьке підприємство «НОН-ЕКМЕК ЛТД»»
05.1997
- 07.2003 технолог, ДП «Паляниця» ТОВ
«Миранда»
09.2003
- майстер виробничого навчання
Професійно-технічне училище № 16 м. Чернігова
ДПТНЗ
«Чернігівський центр професійно-технічної освіти» наказ МОНУ № 667 від
25.09.2006
09.2008
- викладач ДПТНЗ «Чернігівський центр
професійно-технічної освіти»
09.2009
- завідувач навчально-практичного центру
ресторанного сервісу ДПТНЗ «Чернігівський центр професійно-технічної
освіти»
09.2011
- старший майстер ДПТНЗ «Чернігівський
центр професійно-технічної освіти»
09.2017
- по теперішній час заступник директора з навчально-виробничої роботи ДПТНЗ
«Чернігівський центр професійно-технічної освіти» та за сумісництвом
викладач-спеціаліст вищої категорії «викладач-методист».
Ключові
компетенції:
Творча
робота; комунікативна культура, багатозадачність, використання сучасних
інформаційних технологій; критичне мислення; взаємодія з людьми; практичність –
здатність безпосередньо, швидко й гнучко застосовувати свої знання й свій досвід
у рішенні практичних завдань; самостійність; активність; працездатність;
відповідальність, комунікативність, орієнтація на розвиток, навчання та
результат, креативність, відповідальність, уважність до деталей,
цілеспрямованість.
Коло
професійних інтересів:
-
формування та розвиток комунікативної культури учасників освітнього процесу закладів професійної (професійно-технічної) освіти;
-
цифрова трансформація освітнього процесу;
-
розвиток цифрової грамотності педагогічних працівників за інноваційними моделями;
-
розвиток навичок Soft Skills.
Чи
планувала я, особисто, свій життєвий шлях присвятити педагогіці. Стати
викладачем. І чи думала я, що моєю роботою буде викладання? Ні. Але доля чи
випадок привів мене до професійно-технічного навчального
закладу.
Молодий
майстер виробничого навчання. Скільки ж у нього відразу справ! Скільки турбот!
Як у цій круговерті знайти основне і не втратити головного… Як відомо:
навчальний заклад був і буде в житті кожного. Для учнів - це набуття знань, а
для викладача - книга життя, читаючи яку, сторінку за сторінкою, набираєшся
безцінного досвіду. І важливо, щоб цей досвід Викладача із маленької "зернинки",
яку він вкладає в кожного свого учня, проріс урожайним "колоссям" на життєвій
ниві його вихованців.
А
далі викладач, молодий спеціаліст. І в цей час хотілось усе спробувати, хотілось
експериментувати. І можна помилятися, і є ще час на роботу над помилками.
Викладач і він стає острівцем Знань, Упевненості, Самовдосконалення для учнів. І
разом зі своїми учнями я вчилася, раділа їх успіхам і досягненням. Дякую їм за
співпрацю, за те, що вони разом зі мною опановували знання за сучасними
методиками навчання і робили це із захопленням. Бо це були мої «перші кроки» до
розуміння того, що таке процес навчання і як шукати нові шляхи в ньому. Вчити,
виховувати, розвивати учня важко, відповідально, але й радісно. А далі класний
керівник, на очах якого відбувається звичайне диво: з невмілого, невпевненого у
собі підлітка виростає особистість, яка мислить, багато знає, вміє, оцінює себе
й інших людей. Кожен учень має неповторне індивідуальне обличчя, що виявляється
в його характері та здібностях.З часом, впроваджуючи в своїй роботі інноваційні
навчальні технології навчання і познайомившись з іншими інформаційними
технологіями, вирішила, що кожен педагог повинен відшукати для себе і своїх
учнів ті оптимальні методи навчання, які допоможуть отримувати результати. І
разом з тим не загасять у дитячих очах вогник допитливості, перетворять його у
благодатний вогонь бажання здобувати знання, творити добро. Учитель, за словами
В.О. Сухомлинського - це вічний експериментатор. Змінюються умови навчання й
підходи до виховання, та незмінним залишається головне призначення викладача –
навчити людину бути людиною. Якось натрапила на такі рядки: «Коня можна привести
до річки, але змусити пити із неї воду – ні!» Несподіване порівняння з освітою,
але на мою думку, влучне! А що, коли у цій річці вода чиста, прозора і
прохолодна, та ще й сотні грайливих рибок манять до себе? А береги в свою чергу
ваблять своїми тінистими деревами і різнобарв’ям квітів? Тут, напевно, і сама
вперта тварина не стримається і захоче вгамувати свою спрагу! Підтримати жагу до
знань, розвинути, збагатити і зберегти та ще й надихнути на все подальше життя –
основне завдання сучасного педагога. Наділити своїх вихованців здатністю
знаходити радість і насолоду у праці. Вчити навіть у малому бачити великий
зміст. Все це твоя задача. Бо ти – Учитель! І хоч працювати приходиться в
нелегких умовах нашої «ринкової» економіки, мене не залишає бажання
вдосконалюватись, підвищувати свою педагогічну майстерність, в ім’я високої мети
- навчання і виховання Людини.Перед кожним педагогом є два шляхи: жити минулими
заслугами, заплющивши очі на кардинальні зміни в світі, прирікаючи учнів на
життєву неуспішність, або пробувати щось змінити у своєму ставленні до новітніх
освітніх технологій.Не дарма професійним кредом своєї роботи я вважаю слова В.
Сухомлинського:
«Педагогічна ідея – це повітря, в якому розправляє крила педагогічна творчість».